köpenhamn del 1

Förra torsdagskvällen steg vi ombord på ett tåg som tog oss till Stockholm, för att sedan hoppa på ett annat tåg till Lund och slutligen byta till tåget med slutdestination Köpenhamn!

Första timmarna på tåget var vi speedade nanting och fotade minst 100 mobilegobilder. Kring två lyckades jag somna. Halv tre väcks jag av en bebis som gallskriker några säten bort, och en mamma som försöker lugna hen genom att SJUNGA en barnvisa??? Ja, som väntat funkade det inte.

Köpte en lattetakeway på Pressbyrån och åkte mot Lund. Nä skoja det var bara vanligt bryggkaffe.

Efter att ha åkt över Öresundsbron, lyckats förstå danskan så pass att vi kunde checka in på hostlet, ätit en dansk semla, handlat ost, käx, billigt tetravin på netto åt vi på en kinarestaurang där det serverades running sushi. Åt tills jag trodde jag skulle avlida = valtua för pengarna.

När vi köpte osten, käääxen och vinet kände vi att det vore skoj med en riktig läjdykväll och breezers. Dom drack Linn & Felicia medan jag låg under täcket och sov pga magont/huvudvärk. Kul för dom att få ha en skoj ladykväll.. Efter ett par plastmuggar vin mådde jag bra igen och vi tog oss ut i nattens ~vimmel~ för att dricka på tok för billiga lakritsshots, dansa till på tok för gammal musik och missförstå danskar. Hör verkligen inte vad dom säger.


Fortsättning följer....

Postat av: SARA1!!!

gud vad kulKuLKULkuLkULKULkulKUL!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-03-13 @ 23:03:59

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: